MIMPI KENANGAN SMAASZA

Pukul 2.19 a.m.!
Saya terbangun tengah malam. Atau pagi? 
Dan bateri pon tinggal 4%, jadi saya kena tulis cepat-cepat. 

Mimpi tu bermula, saya duduk atas pokok, ramai-ramai sekali dengan orang lain. Kawan-kawan saya yang pernah sekelas, pernah satu kumpulan, walaupun saya dah tak berapa ingat siapa. ๐Ÿ˜…

Lepas tu saya turun dari pokok, dan saya ambil gambar diorang. Saya tak ingat kenapa, tapi lebih kurang 3 kali saya nak ambik gambar diorang. Ada sorang lelaki tu tiba-tiba menangis, dia kata rindu dengan kenangan dulu. 

Tiba-tiba ustazah saya mari, ustazah tawarkan nak tolong ambil gambar. Tak ingat ustazah mana, tapi rasa UTN atau UA. 

Saya tak ingat saya terima atau tak, tapi yang pasti lepas tu umi datang jemput. Umi bawak jalan-jalan naik kereta.  

Sampailah satu kedai, sangat simple. Macam kedai-kedai runcit kat kampung. Tapi apa yang menarik, ada banyak lukisan kat dinding depan kedai. Dan ada 2 orang tukang warna dan sapu dengan air. Saya rasa perkara tu menarik, jadi saya ambil video. 

Masa tu saya pinjam telefon umi, adik dengan kakngah pulak tengah baring sambil main phone. 

Sejujurnya saya tak tahu apa maksud mimpi ini.
 Tapi ni yang saya rasa, 

1) bila saya turun dari pokok tu, kemungkinan besar petanda saya dah keluar dari SMAASZA awal dari kawan-kawan yang lain ๐Ÿ˜š
2) saya ambil gambar, mungkin sebab saya pilih untuk ingat memori yang ada di SMAASZA ☺
3) ada sorang kawan lelaki sedih, dulu  saya pernah berkawan baik sikit dengan beberapa kawin lelaki, mungkin salah satu dari mereka pernah ingat saya walaupun lepas saya keluar ๐Ÿ˜…
4) ustazah tawarkan ambik gambar, yang ni saya tak boleh fikir kenapa, biarlah jadi sebuah tanda tanya.. Cewahh ๐Ÿ˜†
5) umi datang ambik, bawak jalan-jalan. Rasanya petanda dulu umi dengan abah yang bawa saya balik masa saya pindah, tapi Allah dah tarik abah, jadi tinggal umi seorang jaga saya
6) kedai runcit, yang ni pon saya tak boleh nak tangkap kenapa
7) 2 orang lukis kat dinding, mereka berdiri atas tangga jadi saya rasa 
"Allah nak tunjukkan kalau kita nak berjaya, kita kena usaha, lukis jalan kita sendiri"
8) saya rakam guna telefon umi, mungkin sebab selalu pinjam telefon umi nak ambik gambar, telefon latest gambarnya lawa lah ๐Ÿ˜†


Walaupun tak berapa ingat, saya akan simpan gambar ini sebagai kenangan. 

Last, saya terfikir, ada orang saya ingat, ada orang saya lupa. Tapi mungkin bagi kebanyakan kawan-kawan saya dalam gambar ni, saya dah dilupakan :')

In memory, Batch 01 1A4 2014. 

๐ŸŒป
4 Jun 2020

Comments

Popular posts from this blog

Nota Ringkas STPM BM 1 (Bahagian 5 - Akhir)

Soalan STPM Sejarah Semester 3

Contoh Wacana Retorik: Pemerian, Pemujukan, Penceritaan, Pendedahan, Penghujahan