HADIAH SEBAB TIBA-TIBA RAJIN πŸ˜‹






Tengah hari tu (hari yang sama makan mee sup) tertengok bakul baju dah penuh, kakak ada kelas, kakngah buat assignment, adik buat homework, umi ada mesyuarat. Semua orang sibuk, jadi confirm haritu baju tu takkan terlipat sendiri. Biasanya akan ada orang yang toling lipat, tapi confirm orang tu bukan saya πŸ˜… 

Paling rajin pon saya akan ambik baju saya saja ataupun tolong bahagian kain batik/kain pelikat/selimut (yang petak) sebab senang nak lipat. Memang bukan calon isteri solehah la macam ni πŸ˜… Patutlah takde calon sampai sekarang πŸ˜‚

Jadi terfikir, kalau saya 'kena' rajin bila besar nanti, saya kena latih diri saya rajin dari sekarang. Tak tahu kenapa, kerja rumah bukan kemahiran, kepakaran dan kerajinan saya 😚 Tak tahu apalah saya pandai buat...

Mula-mula ambik sehelai, lipat. 
Tapi saya ambik yang orang lain dulu, baju saya diasingkan, letak sebelah. 
Lepas satu, ambik satu lagi. 
Saya pon buka drama guna telefon, sambil lipat kain sambil layan drama. Macam selalu umi buat, tapi umi lipat kain sambil tengok tv. 
Tak bosan! 
Sebab tangan bergerak pon ada hiburan juga untuk mata. 
Berhenti kejap masa tengah hari, solat dan sambung balik. 

Dah pukul 3 lebih, umi pon masuk bilik.
"Awah nak makan kambing dok?"
Ehhh?!? 
"Bakpe, umi beli ke" 
"Kawan umi jual, sepaket 10 ringgit je. Umi rasa murah, umi dok makan. Awah, kak ngan adik suka. Umi beli tiga eh?"
Dokkan nok jawab takmboh op πŸ˜—πŸ˜‰

Dan lepas asar sampai 5 paket. Tanya umi kenapa 5? Umi jawab, orang suka, umi beli lah lebih sikit. Ehehe ololo.πŸ˜˜πŸ˜‹


DONE! πŸ˜†

Jujurnya seronok je buat kerja rumah slow-slow. Ada rasa puas bila selesai. Saya bukan orang yang rajin, jadi pencapaian yang kecil pon saya anggap dah besar. Semoga seketul Syarah boleh jadi lebih rajin lepas ni, ameen. 
😘😍

🌻
15 Jun 2020

Comments

  1. ��������������

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Nota Ringkas STPM BM 1 (Bahagian 5 - Akhir)

Soalan STPM Sejarah Semester 3

Contoh Wacana Retorik: Pemerian, Pemujukan, Penceritaan, Pendedahan, Penghujahan